חשיבותם של לחצנים וקריאה משכנעת לפעולה

קטגוריות: העתקה, כתיבה, שיווק באינטרנט

בין אם אתה מנסה להמיר מבקרים ממוקדים לקונים, או גולשים סקרנים לחברות “חינם”, המתכון לתכנון דף נחיתה טוב הוא בדרך כלל זהה: כלומר, אתה חייב לשאוף להיות חד משמעי וברור בקריאה לפעולה בדף האינטרנט שלך.

כמה משווקים באינטרנט אוהבים להשתמש בביטוי “קריאה לפעולה העיקרית” המונח מתייחס לפעולה החשובה ביותר שבו אתה רוצה שכל אדם שצופה בדף האינטרנט שלך יבצע. יש גם רמות אחרות של קריאות לסוגי פעולות אשר מכונה לעיתים “קריאה לפעולה משנית” לבין “קריאה לפעולה בכפוף” אבל אלה פעולות יותר נמוכות בסולם החשיבות לעומת הקריאה הראשונית לפעולה.
הקריאה העיקרית לפעולה היא המטרה הסופית של דפי הנחיתה שלך והוא מגדיר את מטרת העמוד באתר ולמה יש לך את הדף מלכתחילה.

הקריאה העיקרית לפעולה בד”כ תיוצג על ידי כפתור למרות שלא תמיד זה המקרה.
גולשים באינטרנט נמשכים פסיכולוגית לכפתורים והם כמעט באופן אינסטינקטיבי לוחצים עליהם אם הם מרגישים כי המצב דורש זאת.
זו הסיבה שכפתורים מעוצבים היטב וממוקמים במקום אסטרטגי לעיתים קרובות הם הכלי הטוב ביותר שישמש אותך לקריאה לפעולה.

איכויות של כפתורים יעילים
כפתור המייצג את הקריאה לפעולה העיקרית צריך להיות קל לזיהוי ומטרתו צריכה להיות ברורה וחד משמעית.
המידע להלן הינו תיאור כללי של איך לשפר את האיכויות של הכפתור שלך כדי שהכפתור ישיג את ייעודו בכך שיגרום לאנשים לבצע את הקריאה לפעולה שאנו מעוניינים
1) לחצן טקסט ולחצני העתק
אתה תמיד צריך לשאוף להיות ספציפית ביותר עם המילים שאתה משתמש בתוך הכפתורים ולא מילים גנריות.
להיות ספציפי, תמציתי וברור עם הכפתור לא מותיר ספק במוחו של המבקר על מה הם צריכים לצפות בעת לחיצה על כפתור שלך.
למשל, דוגמאות של כפתורים יעילים:
“הרשמה בחינם”
“קבל את העותק עכשיו”
“הפעל את יצירת היום”
ניתן להבחין בדפוס חזור בהצהרות הנ”ל.
כולם מתחילים עם פעלים מוכרים (קבל, לחתום, התחל) וכולם מכילים גם הצהרה של הערך (כלומר חינם) או הבטחה של סיפוק מיידי (עכשיו, היום)

2) עיצוב ומיקום טוב לכפתור
נראה כי לחצנים מסוימים טובים יותר מאחרים בכל הקשור ליעילות.זו הסיבה שבחירת עיצוב טוב לכפתור שלך יכול להיות ההבדל בין המרה או לאבד מכירה.

אבל מה עושה כפתור אחד יותר טוב מאחר? להלן כמה מאפיינים לעיצוב כפתור טוב יותר אשר אולי כדאי לך לשקול בעת בחירת הכפתורים שלך:

      • השתמש בצבעים המושכים את העין וגורמים להבלטה: כמה צבעים אשר נעימים לעין כוללים כתום, ירוק, כחול.

גווני הצבע האדום יכול לפעמים לשמש את הכפתור המרכזי שלך לקריאה לפעולה, אך יש לזכור כי הצבע האדום משויך לעיתים גם עם אזהרות וסכנות.

  • הלחצן שלך צריך להיות גדול ובולט:
    מכוון שהכפתור לרוב יהיה משויך לקריאה לפעולה הראשית שלך חשוב שהכפתור יהיה גדול וברור, ולא מוסתר או מתערבב עם הטקסט של העמוד , ההגדרה של גודל הכפתורים שונה מאתר לאתר אבל הכפתור צריך להיות לפחות בגודל של הלוגו שלך אם לא יותר.
  • המיקום של כפתור שלך
    המיקום של הכפתורים שלך היא גורם חשוב נוסף אשר יכול להשפיע על האפקטיביות של דף הנחיתה שלך.

באופן כללי, כדאי למקם את כפתור הפעולה העיקרי שלך בתוך המאה הפיקסלים הראשונים של החלק העליון בעמוד.
אם דף הנחיתה שלך מכיל הרבה טקסט והקורא צריך לגלול את העמוד יותר מאורך של דף תוכן, אז אתה צריך גם לשקול הצבת כפתור לפחות עוד פעם אחת בדף שלך.למשל אם דף הנחיתה שלך הוא מספיק ארוך, אז הכפתור לקריאה פעולה העיקרית שלך עשוי להופיע בחלק העליון של הדף, ואז אי שם באמצע ולבסוף בחלק התחתון של הדף.
על ידי הצבת כפתור פעולה בכמה מקומות אתה בעצם מקל על הגולשים שלך לקנות אם הם רוצים.

השתמש במשכנעים על מנת לשפר את יעילות לחצן

במקרים מסוימים כפתור צריך איזה זרז לשכנע מישהו ללחוץ עליו.זה המקום שבו כמה משווקים באינטרנט משתמשים במה שנקרא הנעה להקלקה עם הכפתורים שלהם.
הנעה להקלקה הוא בעצם הודעה או פיסת טקסט אשר ממוקם ליד או בתוך גבולות השיחה העיקרי לפעולה במטרה לשכנע מישהו להתקדם.
הודעת הטקסט של ההנעה ללחיצה משמשת בדרך כלל כדי להקל על גולשים בעלי ספקות לפני הרכישה ולהפחית לחץ מהגולש.
דוגמאות יעילות להנעה לפעולה אשר מפעילה את יכולה למקם ליד הכפתור שלך הם:

  • “ללא סיכון”
  • “משלוח חינם”
  • “החזרת כסף מובטחת”
  • “הנחה 50% – במרץ בלבד”

לעיתים קרובות תראה אתרי אינטרנט רבים עם מספר רב של הודעות הנעה ללחיצה מוצבות ליד הכפתורים לקריאה לפעולה העיקרית שלהם. אל תפחד ליישם הנעות לקליק בנדיבות על הקריאה לפעולה שלך.

שיחות משניים כפוף פעולה

הזכרנו קודם לכן כי בנוסף קריאה העיקרית לפעולה, ייתכן גם שיחות משניות וקריאות כפופות לפעולה באותו דף.
קריאה משנית לפעולה מיוצגת בדרך כלל על ידי קישור טקסט גדול או אפילו על כפתור, אבל זה נועד לשרת מטרה משנית לקריאה העיקרית לפעולה.

למשל אם מישהו רוצה “פרטים נוספים” על המוצר או השירות שלך, אז זאת דוגמה מצוינת, שבהם אתה מתבקש ליצור כפתור לשמש את הקריאה המשנית שלך לפעולה.
אתה צריך לשאוף לבדל את הקריאה המשנית שלך לקריאה העיקרית שלך במקרה הנ”ל הכפתור קטן יותר ו / או בצבע שונה.הקריאה המשנית לפעולה מיוצגת כמעט תמיד כקישור טקסט והוא עוד יותר למטה ברשימת החשיבות אבל עדיין יכול לשרת מטרה שימושית. סוג זה של קריאה לפעולה יכול לשמש כדי לעזור לנווט את המשתמש לדף אחר שבו הם יכולים לחפש קצת מידע בנושא.

לסיכום, יישום האמור לעיל וטכניקות דפי הנחיתה שלך היא הדרך הטובה ביותר ללמוד מה עובד עבורך. זכור כי כל אתר נישה והמוזרויות הייחודיות שלו אז אל תפחד להתנסות.

פתח עוד היום אתר במערכת ניהול תוכן המתקדמת בעולם.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Accessibility Toolbar